דרומית לחאן יונס: חולצה גופת חטוף שנרצח בשבי

קובי פינקלר No Comments on דרומית לחאן יונס: חולצה גופת חטוף שנרצח בשבי

במבצע מיוחד של חטיבת הקומנדו בחאן יונס: חולצה גופתו של אלעד קציר הי"ד שנרצח בשבי על ידי הג׳יהאד האסלאמי. לאחר הליך זיהוי במכון לרפואה משפטית – נמסרה הודעה למשפחתו על חילוץ גופתו. משפחתו לא ידעה שנרצח או מה עלה בגורלו, מלבד 2 סרטונים שלו שפורסמו על ידי הגא"פ

צילום: ללא קרדיט
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ושבו מארץ אויב: גופתו של החטוף אלעד קציר הי"ד, אשר על פי מידע מודיעיני נרצח בשבי על ידי ארגון הטרור גא״פ, חולצה הלילה מחאן יונס במבצע של עוצבת הקומנדו בהכוונת שב"כ ואמ״ן והוחזרה לשטח מדינת ישראל. גופתו אותרה באמצעות מידע מודיעיני של אמ״ן ושב״כ וזיהוי מדויק של יחידת אגוז. לא היו נפגעים לכוחותינו בפעולה.

לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגי צה״ל ושב"כ הודיעו למשפחתו של אלעד קציר ז״ל על חילוץ גופתו.

במהלך מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, אלעד קציר הי"ד נחטף ע״י ארגון הטרור גא״פ מקיבוץ ניר עוז ונרצח באמצע חודש ינואר. אימו, חנה, נחטפה גם היא על ידי הגא״פ ושוחררה ב-24 בנובמבר במסגרת מתווה החזרת החטופים, ואביו, אברהם הי"ד, נרצח בקיבוץ.

בהודעת צה"ל נכתב כי: "צה״ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחה. המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא השבת כל החטופים הביתה. צה״ל ושב״כ פועלים באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימה זו, ולא נרפה עד להשלמתה".

וליתר פרטים על המבצע המיוחד: הגופה הייתה קבורה באדמה במחנה הפליטים חאן יונס, מדרום למרחב הפעולה שבו נלחמת חטיבת הקומנדו. והכוחות נדרשו לחפור בקרקע כדי לחלץ אותה. הכוחות נדרשו תוך שעות ספורות לשנות את משימתם, להתארגן לפעולה והחלו לנוע אל היעד.

המבצע נמשך לילה שלם. היעד שבו הוחזקה גופתו של אלעד הי"ד היה מתחם לחימה של האויב. בתוך היעד עצמו – לא היה חיכוך של כוחות צה״ל מול מחבלים. ב״מעטפת״ שמסביב ליעד – מספר מחבלים חוסלו.



0 תגובות